Sunday, June 5, 2011

semakin hari semakin malas bekerja

 ASSALAMUALAIKUM >>>>kenapa kita harus bekerja... mesti la orang ramai akan jawab...  untuk menyara hidup sendiri, anak bini, bayar duit kete. bayar itu ini.... macam2 la... penah ke kita terfikir yang kita ni hamba kepada dunia...kita bekerja untuk keperluan dunia semata2....bole x kita hidup tanpa bekerja...hari2 kita di pengaruh dengan kemewahan dunia.... di rumah kita ada kotak hitam yang mengeluarkn bunyi dan gambar yang menyuruh kita beli itu ini... pengaruh kita dengan benda2 negatif... maybe ada gak yang positif tapi x banyak.... apa agaknya terjadi kalau tv diharamkan di malaysia ni... rasanye mau semua macam ayam berak kapor... or macam orang gian rokok.... xdapat la tgk sinetron petang2 kat tv3 kan....
jadi kita perlu bekerja untuk hidup... untuk memuaskan nafsu kebendaan yang x akan pernah puas untuk dicapai... aku sendiri x suka dengan keje aku... aku rasa macam jadi hamba israel... hamba alaf baru... kalau hamba yang zaman dulu manusia di jual beli pada saudagar2 kaya... mcm cerita tiga abdul tu... marah je kene jual... pastu jadila seorang hamba abdi... tapi sekarang hamba macam tu dah xda... 
kita ni sekarang jadi hamba tanpa sedar... kita di ajak supaya bermewah2 makan yang sedap2 pakai kereta yang mahal2... so kita pun ape lagi bekerja la sekuat hati... dan kita bekerja untuk sape... korang kenal ke majikan korang... korang tua ke titik peluh korang tu mendatang kan kekayaan kepada siapa... 
aku sedar tempat yang aku bekerja skng mmng memberi kekayaan kepada israel... hari tu kontena israel masuk.. selang 2 3 minggu kapal nya plak masuk... aduhai... apa aku boleh buat.... nak berhenti tp aku nak mkn ape nnti.. 
memang  nak sangat aku berhenti kerja kat situ... aku x sanggup lagi untuk menyapot rejim yang menindas kaum muslim... hanya mintak kat Allah supaya aku dapat kerja di tempat lain... 
pada korang yang singgah dan baca blog aku ni... tima kasih...just aku nak pesan kenali la majikan korang... dan jangan jadi hamba alaf baru.... wassalam...

No comments:

Post a Comment